childintime

Alla inlägg under februari 2011

Av Lynn - 5 februari 2011 09:57

Ska de vara så svårt, att skaffa bättre resurser och hjälp åt våra ungdommar,

speciellt dem som e på glid, inte har nån motivation osv??

 

Tex, att hitta en lämplig mentor/kontaktperson som passar var och en.

Kanske en tuff karl i medelåldern som varit med om de mesta, som tex missbruk, kriminalitet mm, som har tagit sig ur det och vänt om sitt liv ordentligt. 

Som kan dra med dem ut på vettiga saker som har med verkliga livet å göra, kanske ta med dem på sitt jobb och/eller berätta deras erfarenheter.

 

Jag vet att det ska ju vara en förälders uppgift, men ibland funkar inte det av olika anledningar.

 

Är inte detta viktigare än något annat?

För hur ska det se ut för den generationen framöver om inte något görs?

Hur ska samhället bli?

Hur ska livet bli för dessa individer, som är i desperat behov av vägledning?

Ser bara hur det blev för mig själv, är ett levande bevis på denna ignorans!!

 

Jag kämpar verkligen ,försöker och gör mitt bästa, men känner mig motarbetad av myndigheter som inte verkar bry sig, vare sig de handlar om pengar eller andra resurser!

 

Och vi föräldrar som lever i ständig oro, maktlöshet å hjälplöshet, mår psykiskt dåligt av detta, och som i sin tur ska orka sitt eget liv.

Det är INTE lätt för varken oss eller barnen!

 

Skärpning!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Lynn - 5 februari 2011 08:51

Vaknade ganska pigg faktiskt..fast ja somnade runt tre inatt. Vi såg på svärdet och spiran igår kväll och spelade TP på Wii några omgångar.

Idag kommer kära kusinbarnen hit   

Mina gobitar!

 

Sen blir det städ och tvätt, samt kurera min ena kissemiss som är lös i magen, igen   Min älskade ragdoll.


  

  




Av Lynn - 3 februari 2011 23:53

   Drar en lång suck....ligger än en gång och funderar på när jag ska somna inatt.

 

Mina sömn vanor har jämt sett ut såhär, spelar ingen roll vilken tid jag lägger mig så tar det flera timmar innan jag lyckas.

 

Brukar somna nånstans mellan 3-5 ibland 6 på morgonen, sen går jag upp mellan 7-9 varje morgon.

Så här ser det ut.

vet inte om det är normalt eller hur vanligt det är...men det funkar inte nå bra i alla fall.

 

Trött å seg jämt.


suck!

 

fy satan för det här förbannade ekorrhjulet som ska vara mitt liv!!

 

 

 

 

Av Lynn - 3 februari 2011 17:40

En dag till instängd i lägenheten    jag är skitskraj!! hur ska det här gå??

 

Har stängt in mig så länge nu, får panik!! undviker allt å alla!!

 

Blir gaaaaleeeen!!! Står inte ut med mig själv! suck  


Av Lynn - 2 februari 2011 21:59
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Lynn - 2 februari 2011 01:03

Nu har jag tagit första steget här..ska försöka mig på att skriva av mig.

Lyckades ta mig för det och hittade hit. Nu är det dock sent så jag orkar inte mer än såhär. Men nu har jag en bloggplats (dagbok) i alla fall.

 

Godnatt och sov gott söta jag


  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Here comes

Comments

Ni får ju gärna lämna lite kommentarer om ni har lust

  

Besöksstatistik

My dreams

 

 *************************************

             

be my guest

Kategorier

Senaste inläggen

Länkar

Arkiv

familjen

        

        

 

      

      

Pepzi

Senast sedda filmer

The walking dead.

Har just sett 1a säsongen. Helt ok zombie-serie. Om överlevnad och mänskliga brister och handlingar i kris-situationer. Bra skådisar, tjejen från Prison är även med.

 

Never let me go.

Grym film, handlar om barn som föds enbart för att bli donatorer.

Väldigt omänsklig horribel och tragisk handling.      

 

 

Fråga mig

0 besvarade frågor

My traffic

RSS

Bloggvärde

live fred

visitors


Ovido - Quiz & Flashcards